Om Andersen & Martini

Kender du historien bag Andersen & Martini? Vi har faktisk solgt og repareret biler siden 1939

Tilfredse kunder er vores vigtigste mål

Hos Andersen & Martini har vi en målsætning om, at vi kan levere et produkt, der lever op til dine ønsker og forventninger. Det gælder både når du skal vælge ny bil, din nuværende bil skal på værksted eller når du skal købe reservedele.

Vi er meget bevidste om, at dette kræver både kvalificeret og personlig rådgivning samt en stor portion tillid til os som bilforhandler. Derfor har vi uddannet vores medarbejdere særligt til at yde en kompetent og professionel vejledning, så du får oplevelsen af at være i gode hænder i en tryg og tillidsfuld atmosfære.

Andersen & Martini lever af tilfredse kunder, og vores erklærede mål er, at vi vil være Danmarks bedste bilforhandler, med alt hvad dette må indebære.

Brugte biler

Historien bag Andersen & Martini

I trediverne var Percy Martini ansat hos General Motors som finansmand. Han vidste en masse om bilhandel, såvel i grossist- som detailledet.

På Gammel Kongevej arbejdede samtidig en gudsbenådet sælger - Harald Andersen. Han solgte nye og brugte biler fra det gamle banegårdsterræn.

De to modsætninger mødtes. De fandt ud af, at de fint kunne komplementere hinanden. Så finansmanden og salgsmanden blev enige om at slå sig sammen i et interessentskab, der startede som autoriseret GM-forhandler i Storkøbenhavn.

Andersen & Martini flyttede i marts 1939 ind i store lokaler i Københavns dengang mest moderne ejendom "Vesterport" ved Trommesalen.

Percy Martini og Harald Andersen

Salget gik strygende indtil den 1. september samme år, da krigen brød ud. Hos Andersen & Martini blev man dog enige om, at "når så store nationer går i krig, bliver den kortvarig".

Men alt gik i stå - undtagen krigen. Det nye bilhus måtte finde noget andet at handle med. Løsningen var nærliggende: Alt på hjul! Cykler, barnevogne og varecykler med stort lad blev de nye varer som skulle supplere det betrængte bilsalg. På et tidspunkt da benzin blev en mangelvare, solgte Andersen & Martini såmænd også generatorbrændsel - ja sågar malkemaskiner. Et andet overlevelses-initiativ var at tilbyde kunderne at opbevare deres opklodsede biler i nogle store haller. Bilerne blev samtidig passet og plejet - og der blev, paradoksalt nok, stadig handlet brugte biler selvom de ikke måtte køre!

Dette var starten på en lang og spændende tid for Andersen & Martini, og meget betegnende for firmaet har der altid været en vilje til sejr, uanset tidernes ugunst.

Historisk billed af Andersen & Martini

Spoler vi hurtigt frem har Andersen & Martini indtil oktober 2020 været børsnoteret personbilsforhandler (eneste i Danmark) med 250 entusiastiske medarbejdere og salg og reparation af Opel, Saab, Cadillac, Corvette, Kia, Fiat og Peugeot. I 2009 præsterede Andersen & Martini et positivt årsreslutat til trods for finanskrise og nedadgående marked. Kontinuerlige uvildige undersøgelser viser, at kunderne vurderer såvel salgssituationen, værkstedet og de biler Andersen & Martini sælger, til at være blandt branchens allerbedste.

Vores kunder kommer igen og igen, og vi ser tilmed deres børn melde sig som nye kunder hos os. Efter 80 år i bilbranchen er vi stolte af at kunne præsentere kvalitet i alle lag af vores virksomhed. Men det forpligter! Vores mål er stadigvæk, ligesom da vi startede, at levere gode produkter i form af driftssikre biler samt tilbyde en smilende og fleksibel service til vores kunder.

Andersen & Martini bil

Mission - Vision - Værdier

Mission

Andersen & Martinis mission er, at enhver kundekontakt ved salg og service giver den højeste kundetilfredshed inden for bilbranchen i Danmark.

Missionen skal sikre fastholdelse af eksisterende og tiltrækning af nye kunder, og dermed en stigende afsætning og indtjening.

Vision

Andersen & Martinis vision er at være blandt Danmarks allerbedste bilforhandlere målt på kundetilfredshed og indtjening.

Vi vil yde den bedste service, levere det bedste kvalitetsarbejde og gøre noget ekstra for at skabe en totaloplevelse, der gør, at vores kunder oplever den bedste service før, under og efter bilsalget.

Vi vil sikre, at vi altid gør det rigtigt første gang gennem udvikling og uddannelse af Danmarks dygtigste og mest engagerede medarbejdere.

Vi vil udvikle og udbyde nye ydelser til private- og erhvervskunder. Herved opnår vi at vinde markedsandele på alle interessante markeder og blive en attraktiv samarbejdspartner for store nationale og internationale operatører.

Vores værdier

Vores værdier skal guide vores daglige arbejde for at sikre, at alle virksomhedens medarbejdere arbejder i samme retning for at opnå vores fælles vision.

Service
Vi skal altid behandle kunden, så han/hun føler sig velkommen, godt tilpas og fuldt tilfreds.

Kompetence
Vi skal udføre arbejdet rigtigt første gang af altid aktuelt veluddannede medarbejdere.

Troværdighed
Vi skal levere den bestilte service til den aftalte tid.

Ærlighed
Vi skal til enhver tid svare vores kunder ærligt.

Forandringsparat
Vi skal løbende tilpasse vores services og produktsortiment til kundens behov (privat/erhverv).

Vores medarbejdere
Vi skal sikre et sundt arbejdsmiljø til de rigtige medarbejdere.

Miljø- og samfundsansvar

Andersen & Martini har stor fokus på mijøet

I denne sammenhæng er Andersen & Martini blandt andet blevet certificeret af Grøn Auto den 21. oktober 2009.

Med Grøn Auto får kunderne en sikkerhed for, at der gøres en indsats for at forbedre virksomhedens miljøpåvirkning og, at denne laver frivillige miljøforbedringer og energibesparelser.

Andersen & Martini har udarbejdet en miljøpolitik, en miljøhandlingsplan samt forbrugstal på el, varme og vand samt kortlægning af kemi- og affaldsfraktioner. På alle disse punkter har vi reduceret vores forbrug og kunne derfor modtage anerkendelsen fra Grøn Auto som en af de virksomheder, der går foran og giver en troværdig information til kunderne om virksomhedens miljø og energiprofil Andersen & Martini er certifiiceret i "Aktiv Wastemanagement".

Andersen & Martini's fokus på miljøet har også påvirket måden, vi handler på. For eksempel har vi gentagne gange købt brugt inventar til receptioner, kontorpladser og venteområder i stedet for nyt. Dette betyder, at der ikke er blevet produceret nye møbler til vores behov, hvilket har gjort det muligt for os at reducere den klimapåvirkning, vi ellers ville have haft ved at købe nyt. Vores samarbejdspartner, Circular Furniture, har rådgivet og leveret disse brugte kontormøbler samt taget vores gamle inventar i bytte, så det kan få et nyt liv hos en anden virksomhed.

Arbejdstilsynet besøger alle virksomheder og vurderer arbejdsmiljøet i forhold til blandt andet støj, tunge løft og psykisk arbejdsmiljø.

Der er en række krav, til arbejdsmiljøet, der skal være opfyldt, bl.a. arbejdspladsvurdering (APV) og sikkerhedsarbejdet for at en virksomhed kan få en Grøn smiley.

Arbejdstilsynet besøger også alle værksteder i Danmark og var i 2009 rundt i alle Andersen & Martinis afdelinger. I den anledning kunne vi som en af få virksomheder modtage grønne smileyer til alle vores afdelinger, hvilket vil sige, at vi overholder arbejdsmiljøreglerne, og ikke har verserende sager med arbejdstilsynet.

Fordele ved manuelt gear

CELF Kvalitetskontrol

Andersen & Martini får årligt udført en CELF Kvalitetskontrol, som er en certificeret kontrol af alt værktøj og måleinstrumenter, som vi bruger i vores daglige arbejde. Det betydet, at vi altid kan være sikre på, at vores værkstøj måler rigtigt. På den måde minimeres fejlene ligeledes, så vi kan udføre vores arbejde på værksteder så præcist og med mest mulig kvalitet. 

CELF Kvalitetskontrol logo

A&M - Kontant-betalingsfri virksomhed

Andersen & Martini er blevet en ”kontant-betalingsfri” virksomhed. Det vil sige, at vi ikke længere modtager kontanter som betalingsmiddel, men derimod Dankort og MobilePay (387840) som betaling.

Langt størstedelen af betalingerne i vores forretninger foregår i dag med Dankort, og derfor har vi følt det som et naturligt skridt, at afskaffer kontanter som betalingsmiddel. Dette tiltag er med til at effektivisere vores virksomhed og hjælper også med til at sikre vores kunder den bedst mulige service via de automatiske processer, der er ved betaling med et elektronisk betalingsmiddel i stedet for kontanter.

Som kunde i Andersen & Martini, vil du blive informeret om tiltaget ved bilkøb, og i forbindelse med at bilen afleveres til værkstedsbesøg.

Job hos Andersen & Martini

Send en uopfordret ansøgning...

Vi er altid på udkig efter talenter, så er der ikke lige et job, der passer på beskrivelsen, så ansøg uopfordret her.

Karrierecenter & Jobagent

Når du opretter en Jobagent får du tilsendt en e-mail med et brugernavn og password, og du vil fremover automatisk modtage en e-mail med vores jobannoncer, når vi opslår et job, som matcher din søgekriterier.

Aktuelle stillinger hos A&M

Whistleblowerordning

Vi har etableret en whistleblowerordning, som har til formål at give mulighed for at indberette mistanke og bekymringer om uretmæssig adfærd og økonomisk misbrug eller grove overtrædelser af lovgivning eller interne retningslinjer.

A&M støtter

teknologisk-udvikling.dk

miljørigtig-kørsel.dk

miljøvenlige-produkter.dk

bæredygtig-virksomhed.dk

sikker-nethandel.dk

Vi støtter et sikkert Internet - Sikker browsing med SSL

  Online Tryghed

plastik-i-havet.dk

online-møder.dk

undgå-madspild.dk

grønne-investeringer.dk

co2-udledning.dk

co2reduktion.dk

co2-udslip.dk

klimaforandringer-i-danmark.dk

vedvarende-energikilder.dk

Kontakt osUdfyld nedenstående og skriv evt. en besked omkring din henvendelse. Så vil vi komme tilbage til dig hurtigst muligt.

 

Vi bestræber os på at svare dig inden for 3 timer i arbejdstiden, men der kan gå længere tid i særligt belastede perioder.