Garanti

Når kun det bedste er godt nok til dig og din bil

Garanti - på dit autoriserede værksted

Hos A&M er du sikret kvalitetsarbejde ved ethvert besøg.

Det betyder, at du ikke på kompromis med din sikkerhed og bilens garanti, når du bruger et af vores autoriserede mærkeværksteder, når din bil skal serviceres eller repareres.

Vi har autorisation til af udføre reparationer, skader og serviceeftersyn for Peugeot, Opel, Hongqi, Kia, Fiat, SAAB, Cadillac og Corvette. Læs om garantien for mærkerne herunder.

8 års serviceaktiveret garanti på Opel og Peugeots elbiler

Peugeot Care logo
Opel Care logo

Har du en 100% elektrisk personbil fra Opel eller Peugeot, kan vi nu tilbyde en garanti, som dækker i helt op til 8 år. Opel Care og Peugeot Care er serviceaktiveret, så for hvert autoriseret service du får udført, kan du opnå forlængelse af de 2 års fabriksgaranti. Dvs. hver gang du får et autoriseret service, så forlænger du garantien med 2 år eller 25.000 km (alt efter hvad der kommer først). Din bil skal blot være under 8 år og have kørt under 160.000 km.

Opel Care og Peugeot Care giver dig endnu mere sikkerhed og tryghed i dit elektriske bilkøb. Herunder kan du læse mere om dækningsomfanget samt vilkår og betingelser for at opnå de op til 8 års garanti.

Se betingelser og vilkår fra Opel her.

Se betingelser og vilkår fra Peugeot her.

Opel Care og Peugeot Care gælder for alle nye, 100 % elektriske personbiler, der er solgt gennem en autoriseret Opel Danmark- og Peugeot Danmark-forhandler samt indregistreret og udleveret af den pågældende forhandler efter den 1. november 2025.

Ejer du allerede en elektrisk Opel eller Peugeot personbil, kan du kontakte din lokale forhandler for at høre, om du har mulighed for at få del i den serviceaktiverede garanti.

5 års garanti på Hongqi

Du får 5 års garanti på nye biler fra Hongqi elbiler - eller 150.000 km, alt efter hvad der kommer først.

Det giver dig endnu mere sikkerhed og tryghed i dit bilkøb. Når Hongqi tilbyder så lang en garanti, er det fordi de ved at deres biler kan holde i mange år. Derfor kan du have ro i maven når du køber en bil fra Hongqi. 

7 års garanti på Kia

Kia 7 års garanti

Du får 7 års garanti (eller 150.000 km - alt efter hvad der måtte komme først) når du køber en bil fra Kia. Det er en af de længste garantier på markedet. Garantien gælder alle personbiler solgt af Kia gennem autoriserede Kia-forhandlere.

Når Kia tilbyder så lang en garanti, er det fordi de ved at deres biler kan holde i mange år. Derfor kan du have ro i maven når du køber en bil fra Kia.

Kias 7 års/150.000 km fabriksgaranti gælder i alle EU-lande (plus Norge, Schweiz, Island og Gibraltar) i henhold til lokale vilkår og betingelser. Dækning af defekt: Garantien dækker alle fejl, der kan tilskrives en produktions- eller samlefejl, ved almindelig brug af bilen. Fejl, der opstår på grund af almindelig slitage som f.eks. dækslid og slid på bremsebelægninger, er ikke omfattet af garantien.

Specialuddannet personale er DIN sikkerhed

Vores personale specialiseres og uddannes løbende, så de altid er bekendte med de nyeste teknologier, metoder og værktøjer, der skal anvendes ved reparation af lige præcis din bil. Og vi anvender naturligvis udelukkende originale reservedele til reparation af din bil.

Hos os er du altid sikker på, at din bils garantier overholdes og eventuelle sikkerheds- og softwareopdateringer fra producentens side bliver korrekt implementeret. Det kalder vi ”garanti for garanti”.

Vi håndterer nemlig al tænkelig dokumentation og sikrer derved, at dine rettigheder som kunde overholdes – også i forbindelse med kulance samt eventuelle garanti- og reklamationssager

Batterigaranti på elbiler

De fleste mærker giver en lang batterigaranti, typisk også noget længere end deres generelle garanti. Men hvad dækker den egentlig?

Nu hvor elbilerne har været på markedet i flere år, ser vi, hvordan disse batterigarantier bliver håndteret blandt bilmærkerne (og der er stor forskel), og derved ved vi mere om, hvad du skal forvente som bilkøber. På nedenstående link gør vi dig klogere på, hvad du skal være opmærksom på.

Batterigaranti

FAQ - Garanti

Vi hjælper dig med at bevare din bils fabriksgaranti og servicerer den efter fabrikkens forskrifter til punkt og prikke.

Som autoriseret forhandler har vi udstyret til at hjælpe med en præcis fejlfinding, og dermed kan vi forebygge reparationer, der kunne blive meget dyrere med tiden. Får du serviceret din bil hos os, har vi mulighed for at være kulante i forhold til reparationer. Du har mulighed for at tegne en serviceaftale, når du køber en ny bil, således at du ikke skal tænke på udforudsete udgifter, som f.eks. reparationer på bremser/kobling ved mekaniske og elektroniske fejlmedinger.

Alle vores teknikere er specialuddannede, som sikrer et fagligt korrekt udført arbejde, hvad enten det angår serviceeftersyn eller vedligeholdelse. Vi monterer kun originale og godkendte reservedele, der giver dig fuld sikkerhed for den bedste kvalitet. Vi har de nødvendige informationer på bilen, så den ved service bliver opdateret med den seneste software, og eventuelle produktforbedringer fra fabrikanten bliver udbedret og repareret gratis.

Har du en Opel, Saab, Kia, Fiat, Cadillac eller Corvette så husk også, at du bevarer gratis vejhjælp ved, at overholde de anbefalede serviceeftersyn som beskrevet ovenfor!

Du har som regel tre typer af garanti på din bil:

  • Fabriksgaranti mod fejl og mangler. Dette kaldes populært for mekanisk garanti og dækker fejl og mangler, som har været tilstede på leveringstidspunktet
  • Lakgaranti, som dækker fejl og mangler, som har været tilstede på leveringstidspunktet
  • Rustgennemtæringsgaranti, som dækker rustgennemtæring af dit karrosseri

Du skal se i din bils servicehæfte for at være sikker på hvad der præcis dækkes af de forskellige garantier

Når du lader A&M vedligeholde din bil efter fabrikkens anbefalinger, så er du garanteret at din garanti bliver bevaret. Vi bevarer alt nødvendig dokumentation, bruger korrekte metoder og originale reservedele, så der aldrig vil være tvivl, når du er hos os. Lader du et ikke-autoriseret værksted vedligeholde din bil, og der opstår tvivl, er det din opgave at kunne bevise, at f.eks. vedligeholdelse er udført efter fabrikkens forskrifter ved hjælp af den nødvendige dokumentation

Er din bil ikke passet efter fabrikkens forskrifter, kan du i mange tilfælde genetablere din garanti. Kontakt dit A&M værksted, så hjælper vi dig gerne med at få garantien i orden igen.

Din bil kræver løbende vedligeholdelse og service, og det er nødvendigt at skifte f.eks. bremser en gang i mellem, efterhånden som de slides. Disse udgifter skal du selv betale og kan altid få en fair pris på dit A&M værksted.

I særlige tilfælde, hvor der opstår uventet store reparationer i forhold til bilens alder og brug, kan dit A&M værksted hjælpe dig med at få fordel af fabrikkens kulanceordning. Det betyder, at du kan få økonomisk hjælp af fabrikken og dit A&M værksted til reparationen. Dit A&M-værksted, vil altid undersøge muligheden for økonomisk hjælp, inden de kontakter dig forud for reparationen. Betingelsen for at få denne hjælp er, at du er en loyal kunde, som har passet din bil på autoriseret værksted.

Spørg os, hvis du er tvivl, inden du bekoster en dyr reparation på et andet værksted end vores. Vi vil altid hjælpe dig, når det er muligt og vil gerne passe på vores loyale kunder.