Kia e-Soul
Kia e-Soul
Advance 204HK (2019)
Rolf Johansson
Fårevejle
Hvad er godt ved bilen?
Det er en rigtig god bil med alt det udstyr som burde være standard i alle biler. Indstigningshøjden er god da man ikke skal op eller ned, men bare sætte sig lige ind. Kører op til km 529 pr. opladning (Sommer ca. 28g) Vi havde Soul EV, som blev trafikskadet i marts 19, uden at vi kom det mindste til, vi kørte ca. 85 km blev på kørt bagfra med ca. 135 km i timen, vi fik ikke en skramme. Har altid haft en trailer, men her lægger vi sæderne ned er der plads til 3 transport poser af ca. 277 liter.
Hvad kan forbedres?
Bilen er ikke beskyttet mod hakning, det havde vi regnet med, (da Hyundai el-biler er), håber det kommer som en service bulletin. Bagagerummet er ikke så stort, lægger man et sæde ned bliver der rigtig god plads.
Design
Komfort
Køreegenskaber
Kia e-Soul
Advance 204HK (2020)
Bent Stanley Madsen
Albertslund
Hvad er godt ved bilen?
Den adaptive fartpilot kombineret med vejbaneassistenten giver en helt anden og fantastisk køreoplevelse, navnlig på længere ture. Sæder og kabinens rummelighed gør bilen meget komfortabel. Dette er vores første EL-bil og det har været en rigtig god oplevelse.
Hvad kan forbedres?
Batteriets reelle rækkevidde ligger lidt lavt ift EU norm tallet.
Design
Komfort
Køreegenskaber
Kia e-Soul
204HK (2021)
Bo Sommerlund
Roskilde
Hvad er godt ved bilen?
Det er lækkert med en elbil - jeg har ellers aldrig været begejstret for automatgear, men elektrisk fremdrift er fantastisk. Jeg overvejede lidt at tage et lån i huset og købe en Tesla, men udformningen af (det ikke eksisterende) instrumentbræt synes jeg ikke om. Og så er den alt for lav. Som en god ven sagde til mig: "Du er en gammel mand - du skal have en bil du sætter dig ind i og ikke en du sætter dig ned i." Ja, og så kan jeg godt lide designet (jeg overvejede engang at anskaffe en Fiat Punto, som har lidt den samme udformning - men så prøvekørte jeg den, og opgav tanken).
Hvad kan forbedres?
1. Når CruiseControl er aktiv virker motorbremsen - altså omformning af bevægelsesenergi til elektrisk energi (opladning af batteri). Jeg bruger meget at tage farten af bilen ved at løfte håndtaget under rattet, men med aktiv cruise control sker der intet - og opbremsningen forsinkes; der opleves som om biler kører hurtigere. 2. Bagenden af bilen bliver meget, meget hurtig beskidt fordi der opstår undertryk bag bilen. Måske kunne man montere en spoiler øverst på bilen henne over bagenden, således at der blev ledt en luftstrøm ned bag bilen. Som det er nu nærmest suges skidtet fra vejbanen op på bagenden. Dette er særlig markant ved våd vejbane.
Design
Komfort
Køreegenskaber