Undervognsbehandling
Gammel kærlighed ruster aldrig med en god og billig rustbeskyttelse fra A&M
Rustbeskyttelse er en nødvendighed i Danmark
I Danmark er klimaforholdene hårde mod vores biler. Både det fugtige danske vejr, og det store forbrug af salt og sand på vejene i vintermånederne tærer hårdt på bilens karosseri.
Det tærer også på steder, der ikke umiddelbart er synlige.
Både salt og fugt samles ofte i hulrum, på undersiden og på indersiden af karosseriet, hvilket hurtigt kan resultere i rustgennemtæring.
Her på siden kan du se, hvad en undervognsbehandling koster og se mere om, hvorfor det er så vigtigt.
Vi laver undervognsbehandling på alle mærker og modeller.
Derfor bør du få din bil undervognsbehandlet!
Det siger vores kunder om os
Hos Andersen & Martini sætter vi kunden i højsædet. Derfor er det utroligt vigtigt, at DU er tilfreds, når du besøger vores værksteder.
Se hvad nogle af vores kunder siger om deres oplevelse med vores værksteder nedenfor.
Kristian Eldam,
Centerchef, Teknologisk Institut
(Læs hele artiklen på www.teknologisk.dk/rustbeskyttelse)
Undervognsbehandling - hvordan og hvornår?
Når du får en undervognsbehandling afmonterer vi først bilens skjolde/bundplader, hjul og inderskærme i hjulkasser. Derefter afrenses alle salt- og skidtrester. Efterfølgende rustbeskyttes på hele undervognen, ophæng og vanger m.m. Dernæst påføres et stærkt slidlag på hele undervognen. Til sidst: vask, aftørring og hærdning af bilen.
Du kan få din bil undervognsbehandlet året rundt. Moderne rustbeskyttelsescentre har gode tørrefaciliteter. Dog kan det være en fordel at få det gjort i forårs- og sommermånederne, fordi klimaet er mere skånsomt de første par uger efter behandlingen, og derudover er der ofte pres på rustbeskyttelsescentrene i efterårsmånederne, hvilke kan gøre det svært at få en tid.
5 facts om undervognsbehandling
Undervognsbehandling ca. hvert 3. år
De fleste nye biler er ikke behandlet fra fabrikken til kørsel under hårde klimatiske forhold som vores, derfor er det vigtigt med en undervognsbehandling mod rust i Danmark. Med en rustbehandling af undervognen beskytter du din bil mod det hårde vejr, samt minimerer risikoen for fugt i de elektroniske komponenter. Derudover vil du i mange år have gavn af en række andre betydelige fordele i forbindelse med behandlingen.
Du bør derfor nøje overveje at give din bil en undervognsbehandling - særligt hvis den er helt ny. Det anbefales at få foretaget en rustbehandling ca. hvert 3. år - afhængigt af bilens stand og brug. Det er aldrig for sent at give din bil en rustbeskyttelse - heller ikke, hvis den er ældre. Jo før du starter, jo større sandsynlighed er der for at den holder længere.
FAQ - Ofte stillede spørgsmål om undervognsbehandling
-
Hvor ofte en bil skal rustbeskyttes/undervognsbehandles afhænger af type/mærke på rustbeskyttelsen, miljøet og brugen af køretøjet. A&M anbefaler ca. en gang hver 2.-3. år, men bestil gerne et gratis tjek af undervognen, så vi kan rådgive dig omkring netop din bil.
-
Først afmonteres bilens skjolde/bundplader, hjul og inderskærme i hjulkasser. Derefter afrenses alle salt- og skidtrester. Efterfølgende rustbeskyttes på hele undervognen, ophæng og vanger m.m. Dernæst påføres et stærkt slidlag på hele undervognen. Til sidst: vask, aftørring og hærdning af bilen.
-
Alle biler i det danske klima bør rustbeskyttes fra de er helt nye, da undervognen ikke produceres til det danske vejr og derfor er i ekstra fare for at ruste. Hvis du har købt en helt ny bil, skal du også være særligt opmærksom på, om den har fået tilstrækkelig rustbeskyttelse fra fabrikken. Især på mindre biler er der ofte sparet på rustbeskyttelsen for at holde bilens pris nede. På flere større biler er rustbeskyttelsen meget overfladisk, hvorfor den også vil have gavn af en behandling fra start.
-
Prisen på en komplet undervognsbehandling ligger typisk på mellem 4000 og 5000 kr. Andersen & Martini har altid skarpe priser på rustbeskyttelse og undervognsbehandling. Se priserne HER.
-
Det kan man ikke med garanti svare ja til, men bilen vil holde længere – og det er altid et godt salgsargument, at fortælle at bilen er velplejet og beskyttet fra start af - især hvis du vil sælge din bil privat.
-
Dit kørselsmønster og vejret har stor indflydelse på, hvor ofte du bør få rustbeskyttet din bil. Hvis du ofte kører i salt og sne eller meget på grusveje, og hvis du generelt kører meget, er der stor sandsynlighed for, at din bil vil have behov for hyppigere rustbehandling end, hvis du kørte mindre. A&M anbefaler at du bør undervognsbehandle din bil ca. hver 2-3. år.
-
Det er aldrig for sent at give din bil en rustbeskyttelse - heller ikke, hvis den er ældre. Jo før du starter, jo større sandsynlighed er der for at den holder længere.
-
Du kan få din bil undervognsbehandlet året rundt. Moderne rustbeskyttelsescentre har gode tørrefaciliteter. Det kan dog være en fordel at få det gjort i forårs- og sommermånederne, fordi klimaet er mere skånsomt de første par uger efter behandlingen, og derudover er der ofte pres på rustbeskyttelsescentrene i efterårsmånederne, hvilke kan gøre det svært at få en tid.
Bliv en del af klubben i Andersen & Martini
Vores loyale kunder er vores venner, og vi behandler vores venner godt. Tegner du en serviceaftale hos Andersen & Martini, så får du adgang til en lang række fordele:
94,9 % af A&M’s fordelskunder er ”tilfredse” eller ”meget tilfredse” med deres serviceaftale
(Intern undersøgelse baseret på 742 besvarelser fra A&M’s fordelskunder)